Klantenservice

We werken hard aan een 100% tevredenheidsgarantie voor zowel onze producten als onze werkwijze, maar er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan. Dus heb je een vraag over onze werkwijze, onze producten of je bestelling? Bekijk dan de veelgestelde vragen, mogelijk vind je daar een antwoord. Zo niet? Bel of mail ons gerust!

Bekijk alle contactgegevens

Veelgestelde vragen

Algemeen

La Carne | Premium Beef is gevestigd aan de Industrieweg 16 in OLST (NL)

We hebben regelmatig mooie rundvlees aanbiedingen. Blijf op de hoogte via onze social media kanalen en volg ons op

Facebook, Instagram en YouTube.

Al eens besteld bij La Carne? Onze klanten ontvangen de La Carne meatmailing! Dan ben je als het eerst op de hoogte van mooie acties en ontvang je extra korting.

Bestellen en betalen

Je kunt bij ons betalen met Ideal, Creditcard, Mastercard en Visa. 

Helaas kun je bij ons niet achteraf betalen. We nemen je order na betaling in behandeling.

Voor bestelling vanaf €75,- betaal je geen verzendkosten. Voor bestellingen onder €75,- berekenen we €9,90 aan verzendkosten.

  • Wij bezorgen op dinsdag-, donderdag- en vrijdagavond. Wil je het rundvlees op dinsdagavond ontvangen? Bestel dan uiterlijk voor maandag 22:00 uur. Wil je het op donderdagavond ontvangen? Bestel dan uiterlijk voor woensdag 22:00 uur. En vrijdagavond ontvangen? Bestel dan uiterlijk voor donderdag 22:00 uur.
  • Wil je het niet in dezelfde week maar bestellen voor bv. een week later? Dan kun je dat aangeven bij het afrekenen. Alle bestellingen worden vers geleverd door PostNL Food.

Ja, op vrijdag leveren wij ook in België (Vlaanderen).

Het vlees

Ons vlees komt uit de Zuid-Duitse- en Oostenrijkse Alpen. Hier groeien de prachtige runderen van het Simmentaler-ras op. De Simmentaler-runderen lopen hier veelal op de steile hellingen en dat zorgt voor een heerlijk uitgebalanceerde smaak.

Ons vlees komt van het Simmentaler rund, dit ras komt veel voor in de Zuid-Duitse en Oostenrijkse alpen. De naam Simmental komt uit het gebied waar de runderen van oorsprong gefokt werden, namelijk de Simme vallei in het berggebied Berner Oberweld. Tegenwoordig vind je de Simmentaler runderen op veel meer plekken.

Voor het slachten van de runderen maken wij gebruik van betrouwbare leveranciers in Duitsland en Oostenrijk. Wij selecteren de slachterijen met uiterste zorg, zo zijn we in staat om excellent rundvlees te verwerken en u te voorzien van een eerlijk en kwalitatief zeer goed stuk vlees.

We zijn kritisch bij het selecteren van onze leveranciers. We vinden het belangrijk dat de runderen goed geslacht worden en dat onze leveranciers voldoen aan de vereiste certificeringen en erkenningen. Om dit te waarborgen, bezoeken we onze leveranciers regelmatig. Op deze manier weten we zeker dat jij van een eerlijk stuk vlees kunt genieten.

Het Simmentaler rund is een 'dubbeldoel rund', dat betekent dat de koe zowel voor melk- als vlees wordt gebruikt. De runderen lopen zoveel mogelijk buiten in de Alpenweides of in de valleien, ze eten vers gras of kruiden die daar in overvloed te vinden zijn. Waar nodig worden ze  bijgevoerd met een vezelrijk mengvoedsel van tarwe en granen. Dat zorgt voor een goede verhouding vlees en vet. Ze komen van veelal kleine boerderijen, waar veel aandacht en zorg aan de runderen wordt besteedt. Ze worden dus niet, zoals veel andere rassen, zo snel mogelijk klaargestoomd voor de slacht maar hebben een goed leven in de natuur voordat ze naar de slachterij gaan.


Daarnaast streven we er bij La Carne zelf naar om zo duurzaam mogelijk te ondernemen. We kijken steeds kritisch naar de werkwijze van onze leveranciers en onszelf. We blijven innoveren om zo duurzaam mogelijk te werk te gaan. Het is niet voor niets dat we enkel werken met het duurzame dubbeldoel ras: het Simmentaler rund.

Ja, het rundvlees dat wij leveren is onbewerkt en hierdoor glutenvrij. 


Het rundvlees wordt, nadat het gesneden is, direct vacuüm verpakt. Op deze manier behouden we de kwaliteit als we het rundvlees vers aan je deur leveren.

Rundvlees in een vacuümverpakking, dus vers zoals we het bij jou thuis leveren, kan in de koelkast bij een temperatuur van maximaal 4 graden (ideale temperatuur is 0-2 graden) tot een week goed blijven.

In de vriezer kan rundvlees tot een jaar goed blijven. Wij raden het af om bevroren producten na ontdooien opnieuw in te vriezen. Weet je bij levering al dat je het rundvlees niet direct wilt gebruiken? Dan kun je het dus eenvoudig invriezen voor een later moment.

Tip: als je het vlees gaat invriezen en je weet al dat je later niet het volledige deel gaat bereiden, snijd het dan in porties voordat je het invriest. Verpak het apart, vries het in en pak later enkel wat je nodig hebt.

We raden aan het rundvlees 24 uur voor gebruik uit de vriezer te halen. Je kunt het rundvlees dan langzaam in de koelkast of in koud water laten ontdooien. Op deze manier blijft het deel rundvlees kwalitatief op z’n best.
Nee. Wij raden het streng af om bevroren rundvleesproducten na ontdooien opnieuw in te vriezen. Je kunt het rundvlees het beste portioneren / snijden wanneer het nog vers is. Dan kun je het vervolgens in delen invriezen.

Rundvlees op de juiste manier ontdooien is erg belangrijk om de kwaliteit van het vlees te behouden. Idealiter ontdooi je het rundvlees als volgt:

  1. Haal het rundvlees een dag van tevoren uit de vriezer en leg het in de koelkast zodat het rustig kan ontdooien. Grote stukken rundvlees hebben zeker 24 uur nodig om te ontdooien.
  2. Haal het rundvlees, afhankelijk van de grootte, ongeveer een uur voor het bereiden uit de koelkast. Zo kan het rundvlees op kamertemperatuur komen.
  3. Haal het rundvlees 30 minuten voor bereiden uit de vacuümverpakking, zodat het rundvlees kan ademen en wat kleur terug kan krijgen. 

Tip: Heb je geen 24 uur de tijd om het vlees te ontdooien? Ofwel; moet je het rundvlees snel ontdooien? Dan is er een andere manier. Leg het rundvlees in een bak met koud water en vervang het water iedere twintig minuten totdat het vlees is ontdooid. Haal het rundvlees daarna uit de vacuümverpakking en laat het rustig op kamertemperatuur komen.

De prijzen die zijn weergegeven bij de rundvleesproducten van La Carne zijn 'vanaf' prijzen. Dit gaat meestal om de kiloprijs, tenzij anders aangegeven bij het product. Zo gauw je een keuze maakt welk gewicht je wilt bestellen, verschijnt de betreffende prijs in beeld.

Wist je dat een deel van ons assortiment goedkoper wordt naarmate je meer bestelt? Dat geldt voor de hele delen zoals de Entrecote en de Ribeye. Dat is lekker besparen! Welke keus je ook maakt, de prijs komt meteen in beeld.

Ons rundvlees wordt echt op maat voor je gesneden en daarna vacuüm verpakt. Smaak en kwaliteit vinden we essentieel, we verpakken de producten daarom in staat van rijpheid die zorgt voor de best mogelijke smaak. Doordat we het vlees in vacuüm verpakken, kan het vlees (door zuurstofgebrek) iets kleur verliezen. Dit is normaal en geeft niets; als je het vlees ongeveer 30 minuten voordat je het gaat bereiden uit de verpakking haalt, kan het vlees weer 'ademen', de kleur komt dan vanzelf terug. Het vacuüm verpakken van het vlees brengt het product geen schade toe.

Bij onze recepten vind je voor elk stuk rundvlees recepten en manieren om het vlees op de beste manier te bereiden.


Wij zijn voorstander van gietijzeren koekenpannen (demeyere, du buyer). Deze gaan levenslang mee en bakken het mooiste vlees omdat je ze heel heet kan maken. Pannen met een anti-aanbaklaag kunnen dat niet en gaan ook eerder stuk. Maar, je moet de gietijzeren pan wel op de juiste manier gebruiken, anders wordt u niet blij. Daar schreven we een leuke blog over: Welke pan moet ik gebruiken om biefstuk te bakken?

Tussen de slacht en de verwerking (de hangtijd) van het vlees zitten ongeveer 2 a 4 dagen (afhankelijk van of het weekend er tussen zit). Daarna verpakken we het vlees vacuüm en laten we het nog ongeveer 1 a 2 weken (afhankelijk van het vlees, een ossenhaas heeft bijvoorbeeld minder tijd nodig dan een ribeye) rijpen voordat het verpakt wordt om te leveren bij onze klanten.

Aflevering

Ja, wij bezorgen rundvlees door heel Nederland en ook op vrijdag in België (Vlaanderen).

Wij proberen jouw bestelling met rundvlees dan alsnog af te leveren door telefonisch contact met je op te nemen. Mocht dit ook niet lukken, dan proberen we het bij de buren. Als dit niet lukt, nemen we de bestelling retour en nemen wij contact op voor een nieuwe poging om het door jou bestelde rundvlees te bezorgen. Let op: hier kunnen kosten aan verbonden zijn en het is mogelijk dat de wachttijd de kwaliteit van het rundvlees niet ten goede komt. Ook niet schrikken, want het vlees wordt vacuümverpakt en gekoeld bezorgd, dus het kan in principe 7 dagen goed blijven :).

Wij leveren ons rundvlees op dinsdag, donderdag en vrijdag, naar keuze tussen 5 uur 's middags (17.00 uur) en 10 uur 's avonds (22.00 uur).

Ja, je kunt zelf een afleverdatum kiezen in de toekomst. Echter, wel alleen op dinsdag, donderdag en vrijdag.

Helaas kunt u de bestelling niet bij ons afhalen. Dit is omdat wij een productieonderneming zijn met hoge hygiëne en kwaliteitsnormen en waarden. We zijn niet ingesteld op het ontvangen van bezoekers in onze productieruimten. Alleen door dit proces te waarborgen, kunnen wij de beste kwaliteit van ons rundvlees bij jou thuis garanderen.

Wanneer jouw rundvleespakket niet volgens afspraak geleverd wordt, neem dan meteen contact op met onze klantenservice.

Zodra wij jouw bestelling hebben afgegeven aan PostNL Food, krijg je een Track & Trace code. Hiermee kun je een indicatieve bezorgtijd zien, deze is ingedeeld in een tijdvak van een uur. Zodra de chauffeur gaat rijden, kun je een nauwkeurige aankomsttijd zien.

Je kunt je bestelling niet terugsturen. Mocht het product niet aan je verwachtingen voldoen, of mocht er een probleem zijn opgetreden, dan horen we dat graag. Wij hebben onze kwaliteit hoog in het vaandel staan, mocht hier onverhoopt niet aan voldaan zijn of door omstandigheden verandering in zijn gekomen, dan komen wij uiteraard snel met een passende oplossing. Bekijk ook onze pagina retourneren.

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen de bestelling nog voor je te wijzigen.

Ja, op vrijdag leveren wij ook in België (Vlaanderen).