Klantenservice

We werken hard aan een 100% tevredenheidsgarantie voor zowel onze producten als onze werkwijze, maar er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan. Dus heeft u een vraag over onze werkwijze, onze producten of uw bestelling? Bekijk dan de veelgestelde vragen, mogelijk vindt u daar een antwoord. Zo niet? Bel of mail ons gerust!

Bekijk alle contactgegevens

Veelgestelde vragen

Algemeen

La Carne | Premium Beef is gevestigd aan de Industrieweg 16 in OLST (NL)

We hebben regelmatig mooie rundvlees aanbiedingen. Blijf op de hoogte via onze social media kanalen en volg ons op

Facebook, Instagram en YouTube.

Binnenkort kunt u zich ook aanmelden voor onze La Carne meatmailing!

Bestellen en betalen

U kunt bij ons betalen met Ideal, Creditcard, Mastercard en Visa. 

Helaas kunt u bij ons niet achteraf betalen. We nemen uw order na betaling in behandeling.

Voor bestelling vanaf €75,- betaalt u geen verzendkosten. Voor bestellingen onder €75,- berekenen we €9,90 aan verzendkosten.

  • Wij bezorgen op dinsdag- en vrijdagavond. Wilt u het rundvlees op dinsdagavond ontvangen? Bestel dan uiterlijk voor maandag 23:59 uur. Wilt u het op vrijdagavond ontvangen? bestel dan uiterlijk voor donderdag 23:59 uur. Wilt u het niet in dezelfde week maar bestellen voor bv. een week later? Dan kunt u dat aangeven bij het afrekenen. Alle bestellingen worden vers geleverd door PostNL Food.

Het vlees

Ons vlees komt uit de Zuid-Duitse- en Oostenrijkse Alpen. Hier groeien de prachtige runderen van het Simmentaler-ras op. De Simmentaler-runderen lopen hier veelal op de steile hellingen en dat zorgt voor een heerlijk uitgebalanceerde smaak.

Ons vlees komt van het Simmentaler rund, dit ras komt veel voor in de Zuid-Duitse en Oostenrijkse alpen. De naam Simmental komt uit het gebied waar de runderen van oorsprong gefokt werden, namelijk de Simme vallei in het berggebied Berner Oberweld. Tegenwoordig vindt u de Simmentaler runderen op veel meer plekken.

Voor het slachten van de runderen maken wij gebruik van betrouwbare leveranciers in Duitsland en Oostenrijk. Wij selecteren de slachterijen met uiterste zorg, zo zijn we in staat om excellent rundvlees te verwerken en u te voorzien van een eerlijk en kwalitatief zeer goed stuk vlees.

We zijn kritisch bij het selecteren van onze leveranciers. We vinden het belangrijk dat de runderen goed geslacht worden en dat onze leveranciers voldoen aan de vereiste certificeringen en erkenningen. Om dit te waarborgen, bezoeken we onze leveranciers regelmatig. Op deze manier weten we zeker dat u een eerlijk stuk vlees op uw bord heeft liggen.

Het Simmentaler rund is een 'dubbeldoel rund', dat betekent dat de koe zowel voor melk- als vlees wordt gebruikt. De runderen lopen zoveel mogelijk buiten in de Alpenweides of in de valleien, ze eten vers gras of kruiden die daar in overvloed te vinden zijn. Waar nodig worden ze  bijgevoerd met een vezelrijk mengvoedsel van tarwe en granen. Dat zorgt voor een goede verhouding vlees en vet. Ze komen van veelal kleine boerderijen, waar veel aandacht en zorg aan de runderen wordt besteedt. Ze worden dus niet, zoals veel andere rassen, zo snel mogelijk klaargestoomd voor de slacht maar hebben een goed leven in de natuur voordat ze naar de slachterij gaan.


Daarnaast streven we er bij La Carne zelf naar om zo duurzaam mogelijk te ondernemen. We kijken steeds kritisch naar de werkwijze van onze leveranciers en onszelf. We blijven innoveren om zo duurzaam mogelijk te werk te gaan. Het is niet voor niets dat we enkel werken met het duurzame dubbeldoel ras: het Simmentaler rund.

Ja, het rundvlees dat wij leveren is onbewerkt en hierdoor glutenvrij. 


Het rundvlees wordt, nadat het gesneden is, direct vacuüm verpakt. Op deze manier behouden we de kwaliteit als we het rundvlees vers aan uw deur leveren.

Rundvlees in een vacuümverpakking, dus vers zoals we het bij u thuis leveren, kan in de koelkast bij een temperatuur van maximaal 4 graden (ideale temperatuur is 0-2 graden) tot een week goed blijven. Let op de plek waar u het in de koelkast bewaart, niet elke plek in de koelkast is even koud.

In de vriezer kan rundvlees tot een jaar goed blijven. Wij raden het af om bevroren producten na ontdooien opnieuw in te vriezen. Weet u bij levering al dat u het rundvlees niet direct wilt gebruiken? Dan kunt u het dus eenvoudig invriezen voor een later moment.

Tip: als u het vlees gaat invriezen en u weet al dat u later niet het volledige deel gaat bereiden, snijd het dan in porties voordat u het invriest. Apart verpakken, invriezen en later uit de diepvries halen wat u nodig heeft.

We raden aan het rundvlees 24 uur voor gebruik uit de vriezer te halen. U kunt het rundvlees dan langzaam in de koelkast of in koud water laten ontdooien. Op deze manier blijft het stuk rundvlees kwalitatief op z’n best.
Nee. Wij raden het streng af om bevroren rundvleesproducten na ontdooien opnieuw in te vriezen. U kunt het rundvlees het beste portioneren / snijden wanneer het nog vers is. Dan kunt u het vervolgens in delen invriezen.

Rundvlees op de juiste manier ontdooien is erg belangrijk om de kwaliteit van het vlees te behouden. Idealiter ontdooit u het rundvlees als volgt:

  1. Haal het rundvlees een dag van tevoren uit de vriezer en leg het in de koelkast zodat het rustig kan ontdooien. Grote stukken rundvlees hebben zeker 24 uur nodig om te ontdooien.
  2. Haal het rundvlees, afhankelijk van de grootte, ongeveer een uur voor het bereiden uit de koelkast. Zo kan het rundvlees op kamertemperatuur komen.
  3. Haal het rundvlees 30 minuten voor bereiden uit de vacuümverpakking, zodat het rundvlees kan ademen en wat kleur terug kan krijgen. 

Tip: Heeft u geen 24 uur de tijd om het vlees te ontdooien? Ofwel; moet u het rundvlees snel ontdooien? Dan is er een andere manier. Leg het rundvlees in een bak met koud water en vervang het water iedere twintig minuten totdat het vlees is ontdooid. Haal het rundvlees daarna uit de vacuümverpakking en laat het rustig op kamertemperatuur komen.

De prijzen die zijn weergegeven bij de rundvleesproducten van La Carne zijn 'vanaf' prijzen.

Zo gauw u aangeeft welk gewicht u wilt bestellen, verschijnt de betreffende prijs in beeld. De prijs wissel natuurlijk per gewicht, verandert u het gewicht, dan verandert de prijs mee. Welke keus u ook maakt, de prijs komt meteen in beeld.

Ons rundvlees wordt echt op maat voor u gesneden en daarna vacuüm verpakt. Smaak en kwaliteit vinden we essentieel, we verpakken de producten daarom in staat van rijpheid die zorgt voor de best mogelijke smaak. Doordat we het vlees in vacuüm verpakken, kan het vlees (door zuurstofgebrek) iets van zijn kleur verliezen. Dit is normaal en geeft niets; als u het vlees ongeveer 30 minuten voordat u het gaat bereiden uit de verpakking haalt, kan het vlees weer 'ademen', de kleur komt dan vanzelf terug. Het vacuüm verpakken van het vlees brengt het product geen schade toe.

Bij onze recepten vindt u voor elk stuk rundvlees recepten en manieren om het vlees op de beste manier te bereiden.


Wij zijn voorstander van gietijzeren koekenpannen (demeyere, du buyer). Deze gaan levenslang mee en bakken het mooiste vlees omdat u ze heel heet kan maken. Pannen met een anti-aanbaklaag kunnen dat niet en gaan ook eerder stuk. Maar! U moet de gietijzeren pan wel op de juiste manier gebruiken, anders wordt u niet blij.

De pan moet echt heet worden, dus niets in de pan doen voordat u deze al een aantal minuten heb aanstaan op matig vuur. Test het maar eens met een druppel water. Danst de druppel heen en weer om vervolgens te verdwijnen? Dan is de pan heet genoeg. Doe ook geen olie of boter in een koude pan!

Het mooiste is dat u het vlees insmeert met een beetje olie en deze in een pan op hoog vuur te legt. Dan even niet aanzitten, het laat vanzelf los na twee minuten hard bakken. De gietijzeren pannen zijn wel wat zware pannen, maar u gaat er nog jaren plezier van hebben! Dat weten we zeker.

Tussen de slacht en de verwerking (de hangtijd) van het vlees zitten ongeveer 2 a 4 dagen (afhankelijk van of het weekend er tussen zit). Daarna verpakken we het vlees vacuüm en laten we het nog ongeveer 1 a 2 weken (afhankelijk van het vlees, een ossenhaas heeft bijvoorbeeld minder tijd nodig dan een ribeye) rijpen voordat het verpakt wordt om te leveren bij onze klanten.

Aflevering

Ja, wij bezorgen rundvlees door heel Nederland en ook in Vlaanderen.

Wij proberen uw rundvlees bestelling dan alsnog af te leveren door telefonisch contact met u op te nemen. Mocht dit ook niet lukken, dan proberen we het bij uw buren. Als dit niet lukt, nemen we de bestelling retour en nemen wij contact op voor een nieuwe poging om het door u bestelde rundvlees te bezorgen. Let op: hier kunnen kosten aan verbonden zijn en het is mogelijk dat de wachttijd de kwaliteit van het rundvlees niet ten goede komt.

Wij leveren ons rundvlees op dinsdag en op vrijdag, naar keuze tussen 5 uur 's middags (17.00 uur) en 10 uur 's avonds (22.00 uur).

Ja, u kunt zelf een afleverdatum kiezen in de toekomst. Echter, wel alleen op dinsdag en op vrijdag.

Helaas kunt u de bestelling niet bij ons afhalen. Dit is omdat wij een productieonderneming zijn met hoge hygiëne en kwaliteitsnormen en waarden. We zin niet ingesteld op het ontvangen van bezoekers in onze productieruimten. Alleen door dit proces te waarborgen, kunnen wij de beste kwaliteit van ons rundvlees bij u thuis garanderen.

Ja, wij bezorgen op dinsdag ook in België.

Wanneer uw rundvleespakket niet volgens afspraak geleverd wordt, neem dan meteen contact op met onze klantenservice.

Zodra wij uw bestelling hebben afgegeven aan PostNL Food, krijgt u een Track & Trace code. Hiermee kunt u een indicatieve bezorgtijd zien, deze is ingedeeld in een tijdvak van een uur. Zodra de chauffeur gaat rijden, kunt u een nauwkeurige aankomsttijd zien.

U kunt uw bestelling niet terugsturen. Mocht het product niet aan uw verwachtingen voldoen, of mocht er een probleem zijn opgetreden, dan horen we dat graag van u. Wij hebben onze kwaliteit hoog in het vaandel staan, mocht hier onverhoopt niet aan voldaan zijn of door omstandigheden verandering in zijn gekomen, dan komen wij uiteraard snel met een passende oplossing. Bekijk ook onze pagina retourneren.

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen de bestelling nog voor u te wijzigen.